آیت الله قوامی، رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی در سفر به استان همدان مورخ ۱۲ تیر ۱۴۰۱ ضمن ارائه گزارش از از فعالیت‌های زیرمجموعه‌های بنیاد فقهی مدیریت اسلامی در خصوص تولید دروس فقه الاداره، تربیت مجتهد و متخصص، چاپ کتب و مجلات و غیره گفتند: چشم‌انداز ۱۴۱۰ بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با دقت در حال تحقق است و در مرحله فعلی موضوع تأسیس نمایندگی بنیاد در استانهای مختلف کشور و سایر کشورها دنبال می‌شود.

آیت الله شعبانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان با تأکید بر اهمیت طریقیت فقه و روش فقهی در کشف دانش مدیریت اسلامی گفتند: متأسفانه در خارج قم خبر چندانی از قم و تولیدات علمی آن نیست. حتی در محیط‌های اداری و حاکمیتی حرفی از تولیدات قم نیست و این موضوع با توجه به تولیدات قوی مؤسسات حوزوی قم، تأسف‌آور است. محیط دانشگاه حتی باور ندارد که یک روحانی بتواند در خصوص بانک صاحب نظر باشد. لذا افاضۀ فیض از قم و خروج تولیدات آن به سوی استانها و شهرستان‌ها اعتماد به حوزه را بازسازی خواهد کرد.

ایشان افزودند: ساختارهای فرهنگی ما مشکل دارند و وجود موازی‌کاری بین نهادهایی از قبیل سپاه، سازمان تبلیغات، امور مساجد و .. مانع شکل‌گیری مؤثر بحث امامت محله است. شورای عالی مسجد در استان همدان میتواند بحث امامت و امارت را پیش ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *