هنگامی ‌که ناسا برنامه ارسال فضانوردان به فضا را آغاز کرد، با مشکل کوچکی روبرو شد.

فضانوردان دریافتند که خودکارهای موجود در زمین، در فضای بدون ‌جاذبه کار نمی‌کنند، چون جوهر خودکار به سمت پایین جریان نمی‌یابد و روی سطح کاغذ نمی‌ریزد. برای حل این مشکل ناسا شرکت مشاورین اندرسون را انتخاب‌ کرد. تحقیقات بیش‌ از ده سال طول‌کشید، 12 میلیون دلار پول صرف شد و درنهایت آن‌ها خودکاری طراحی‌کردند که در محیط بدون جاذبه می‌نوشت.

فضانوردان روس اما از همان ابتدا راه‌حل ساده‌تری انتخاب کردند: برای نوشتن از مداد استفاده کردند!

این داستان مصداقی برای مقایسه دو روش در حل مسئله است؛ تمرکز روی مشکل یا تمرکز روی راه‌حل. مشكل نوشتن در فضا و راه‌حل نوشتن در فضا با خودكار.

بیشتر بخوانید: داستان‌های مدیریتی (1): تصمیم‌گیری سریع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *