استاد آیت الله قوامی با آیت الله غفوری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه دیدار کردند.

رئیس بنیاد در این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت‌های علمی، تحقیقی و اجرائی بنیاد فقهی مدیریت اسلامی پرداختند و با تأکید بر اینکه اجرای الگوی جامع اتحاد امامت و امارت و محله فاضله، مرهون اذن آیت الله غفوری در دوران امامت جمعه پردیسان است گفتند: الگوی محله فاضله در هر استان در یک محله به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و ضمن بازخوردگیری، زمینه لازم برای آموزش کارگزاران محلات به صورت مجازی نیز فراهم شده است.

امام جمعه کرمانشاه با تأکید بر این مسئله که آموزش کارگزاران محله باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد گفتند: فرصت فراهم شده برای آموزش یاران محله از امتیازهای مهم این طرح است. فراگیری و جامعیت این طرح برای درگیر کردن همه ارکان جامعه و عمیق کردن ارتباط مسجد و مردم مزیت مهمی است.

ایشان در خصوص الگوی محله فاضله گفتند: تمام محله باید در چارچوب یک ساختار و تقسیم کار مشخص درگیر کار شود. کارهایی که به مسجد و امام جماعت مرتبط است غالباً یک فضای هیأتی دارد و هر کسی آتش به اختیار هر کار از دستش برمی‌آید انجام می‌دهد و هیچکس هم در قبال وضعیت موجود پاسخگو نیست. اما باید یک تشکیلات و نظام باشد که بر اساس توانمندی‌ها تقسیم کار انجام دهد و آموزش هم بدهد. این کار سنجیده‌ای است و مسیر منطقی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *