نظام پژوهشی بنیاد فقهی مدیریت اسلامی
الف – اهداف
1-الف-حاکمیت اجتهاد جواهری بر پژوهشها
2-الف-تربیت پژوهشگر ان مجتهد
3-الف-تولید دانش مدیریت اسلامی(فقه الاداره)
ب- مبانی
1-ب-تقویت روح خود باوری
2-ب-احترام به دست آوردهای بشری در دانش مدیریت
3-ب-کمک به غنی سازی دانش مدیریت
4-ب-اعتقاد به پاسخگویی فقه جواهری در مواجهه با مسائل دانش مدیریت
5-ب-رسالت پژوهشی به جای ارتزاق پژوهشی
6-ب-تولید علم به عنوان یک تکلیف شرعی
7-ب- اعتقاد و احترام به مالکیت معنوی
8-ب-اعتقاد راسخ به ارتباط "علم وتقوی" (اتقوالله و یعلمکم الله)
9-ب-اعتقاد به معدن علم بودن اهل بیت عصمت و طهارت
10-ب-اعتقاد به تعلق "علوم انسانی" به اسلام
ج- اصول و سیاستها
1-ج-هر عضو یک کتاب
2-ج-حمایت از پایان نامه های اعضا تا انتشار
3-ج-نظارت توامان فقهی و علمی بر پژوهشها
4-ج-نظام مدارج علمی پژوهش محور
5-ج-حمایت از پژوهش اعضا به عنوان پایان نامه حوزوی سطوح 3و 4
6-ج-ارتباط وثیق با نهادهای علمی پژو هشی جهان
7-ج-ارتقاء مداوم سطح کیفی تحقیقات مطابق با بالا ترین استانداردهای جهانی
8-ج-تجهیز اعضاء به قویترین شیوه های پژوهشی روز
9-ج-تجهیز اعضا به نویسندگی الکترونیک
10-ج- مشارکت در تحقیقات استراتژیک حاکمیت
دال-ساختار
1- نهادها
1-1-شورای عالی پژوهش
2-1-معاونت پژوهش
3-1-پژوهشکده فقه الاداره
2- گروهها
1-2-مبانی
2-2-منابع انسانی
3-2-رفتار سازمانی
4-2-فرهنگ سازمانی
5-2-عرصه کمی
6-2-عرصه کیفی
3- فرآیند ها
1-3-انتخاب موضوع
2-3-انتخاب دو راهنمای اجتهادی ومدیریتی
3-3-تکمیل و تصویب طرح نامه پژوهش درمعاونت پژوهشی بنیاد ومدارج علمی حوزه
علمیه به شکل همزمان
4-3- ارائه مقاله وکنفرانس در هر فصل تحقیق با تاییداساتید
راهنما
5-3-ارائه کامل تحقیق به عنوان پایان نامه سطح 4حوزه
6-3-چاپ و انتشار تحقیق در انتشارات بنیاد
ه-نظام پشتیبانی
1-5-حمایت از تبدیل پژوهش علمی اعضا به پایان نامه ومدارج علمی حوزه
2-5-حمایت از تبدیل پژوهش اعضا به کتاب و قرار گرفتن آن در مسیر آثار منتخب (مانند کتاب سال وپژوهش برتر سال)
3-5-حمایت از تیم پژوهشی تدوین سلسله کتب "فقه الاداره"به عنوان محصول دروس خارج فقه الاداره بنیاد
4-5-حمایت از پژوهشهای اعضاء جهت درج در فصل نامه مدیریت در اسلام
5-5-حمایت از تلاشهای پژوهشی اعضا مطابق تعرفه های رائج پژوهشگاههای حوزوی( باکاهش اقتضایی)
واو-نیروی انسانی
1-ویژگی ها
1-1-طلبه سطح خارج(دوره اجتهاد)
2-1-اعضاء فعال بنیاد
3-1-معتقد به تحقق مدیریت اسلامی در جهان
4-1-آرمانخواه و انقلابی
5-1-پی جوی حل مشکلات جهان اسلام
6-1-متعبد به مرامنامه بنیاد
7-1- عاشق تولید علم کارآمد
2-دانش و مهارت
1-2-مجهز به روش تحقیق علمی
2-2-مجهز به روش تحقیق در دانش مدیریت
3-2- مجهز به روش تحقیق در مدیریت اسلامی
4-2-دارای مهارت در پژوهش مجازی
5-2-دارای مهارت در نگارش الکترونیک
6-2-بهره مندی از مهارت اجتهاد جواهری
7-2- بهره مندی از دانش فقه و اصول و مقدمات آن
8-2-بهره مندی از دانش مدیریت
3-انگیزش
1-3-احساس تعلق به مجموعه ای پایدار وآینده ساز
2-3-اشتغال به تولید دانش مفید و آرمانی
3-3-بهره مندی از حمایتهای چند جانبه یک بنیاد معتبر ملی و بین المللی
4-3-تبدیل شدن به یک پزوهشگر تمام عیار ،تاثیرگذار،معتبر ودارای جایگاه عالی حوزوی و علمی در سطح جهان